söndag 15 maj 2011

10

Jag är hungrig! Jättehungrig!
Men så har jag ju inte ätit så mycket idag heller..

Stressad frukost innan vi skulle iväg: mandelbröd med smör&ost&gurka. Kaffe med grädde.

(Motion: stressad promenad till bussen, puttandes tung barnvagn med två barn i/på.)
(Motion: en halvtimmas promenad puttandes tung barnvagn med två barn i/på.)

Lunch åt vi hos söta mamma som fyllde år och hon hade lagat jättegod korv stroganoff :) Fast jag lyckades äta minimalt av korven, då jag vet att det lätt blir för mycket kolhydrater i falukorv..

Vilket då ledde till att jag föll för frestelsen: Cornetto Enigma med chokladglass och choklad och kolasås! Ojoj, vad gott det var, men jag lyckades ändå hejda mig i tid (väldigt stark insats tycker jag själv!!) och jag åt bara toppen på glassen. Resten åt min man med glädje :)

Fast jag lyckades i alla fall få i mig någonting mer, det fanns ett par kokta ägg där i kylskåpet som jag snabbt hackade och stekte på i en klick smör. Hällde örtsalt och svartpeppar på och drack massa vatten. Detta var vid 13-14-tiden.

(Motion: stressig 20minuterspromenad puttandes tung barnvagn med två barn i/på.)

På tåget hem från mamma åt jag några russin och ett par nötter.

Och nu är klockan nästan 20 och jag håller på att förgååås av hunger! *överdriver lite, ja*
Min Älskling förstod tillslut mitt dilemma och sprang just ner för att hämta ett par pizzor! Ja, fast bara en är till mig, lovar! :)

(Vågen visade före frukost -0,1 från igår.)

1 kommentar:

  1. Du får säga till mamman att tänka på din diet nästa gång. Antar att det är lätt att glömma en sådan dag.
    Mycket motion blev det tydligen i alla fall och då kan du väl vara värd EN pizza.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...