lördag 7 maj 2011

2

Gårdagen gick bra. Mandelbrödsfrukost, ägg&sill-lunch, kesoplättar med kanel till mellanmål och köttfärssås till middag. Till kvällsmålet (då jag är som hungrigast och har svårast att stå emot) blev det havregröt med banan&kanel och sojamjölk.

Idag, dag2, lördag. Inte lika bra. Till frukost blev det leverpastejsmörgås (GGG) och kaffe. Lunchen bestod av isterband och stuvad potatis och en morot. Efterrätt/mellanmål serverades direkt efteråt och bestod av saft&bullar. Jag åt en bulle. Men bara en i alla fall :) Och ett litet glas av svärmors hemmagjorda supergoda saft.

Middag verkar enligt familjens planer bli pastagratäng med kyckling. Om jag petar bort pastan så är den nog ok :)
Sedan gäller det ju bara att kämpa mot kvällshungern. I skåpet ligger mitt lördagsgodis som jag köte förra måndagen: AnthonBergchoklad med mintkrisp. Mmm.. Jag vet med mig att jag kommer att äta av den ikväll framför Stargate, men jag har lovat mig själv att bara äta så pass att det fortfarande smakar fantastiskt gott och inte av vana! :)

Kesoplättar med bullkrydda
(blir kanske 2 plättlaggar ungefär)
125g keso
2 ägg
1 matsked grädde
1 tesked smält smör
1 matsked mandelmjöl
1 tesked husk
½ tesked bakpulver
en nypa salt
1 tesked kanel
en nypa kardemumma

Mixa allt till en slät (nåja) smet. Stek i plättlägg på medelvärme. Vänd när de går att vända. Vänd en gång till när det känns lagom, bara så att de får lite mer färg på andra sidan med. Servera med vispad grädde och lite bär, eller som min svärfar med lite smör och kanel.

1 kommentar:

  1. Dagen låter inte helt tokig. Lite kan man väl unna sig när det är lördag :-)
    Bra att bara äta så mycket att det fortfarande är gott.
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...