tisdag 24 maj 2011

Trassel!

Håret trasslar sig i nacken. Inte första dagen efter tvätt och utredning av håret, men dagen efter. Och dagen efter det. Även om jag reder ut tovorna så tar det bara några timmar innan de är tillbaka! Igår var det som en enda jättedread i tofsen!

Jag har hört att det är fler som har samma problem, att det började i höstas/vintras. Fick höra många förklaringar om att det är väderleken som gör det, att man har jackor/mössor/stickade tröjor och att håret gnuggas mer än annars, att luften inomhus är för torr. Men då borde det ju blivit bättre nu, när det är maj, tycker jag!

Äh.. ibland vill jag bara klippa av håret. Men jag har hört att det inte hjälper. Det blir likadant igen.

2 kommentarer:

  1. Jag tror också att det blir likadant efter ett tag. Det kanske är fel produkter ;-) Byt till något annat och se om det hjälper. Annars får du börja fläta håret och bara släppa ut det ibland ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag kör på uppsatt hår ett tag och kollar igenom produkterna ännu en gång. Kanske får skaffa proteinbalsam istället, igen. Det är ju bra mot slitet hår :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...