söndag 5 juni 2011

OCM - dag 4

3 kvällar i rad har jag tvättat enligt The Oil Cleansing Method. Och, ja.. det verkar funka :)

Jag har inte blandat ihop oljor i nån burk (ännu) utan tar droppvis i handen.
1-2 droppar ricinolja och 8-10 droppar jojobaolja värms upp i handen och gnuggas in. Lägger en varm tvättlapp över ansiktet, låter svalna, sköljer&kramar ur och gör om ungefär 3 gånger. Sedan smörjer jag med en ärta aloe99 och 3 droppar jojoba.

På morgonen gör jag ingenting. Eller, jo, baddar ögonen med kallt vatten gör jag ju. Men det är ju mest för att vakna *flinar*. Sedan sminkar jag mig med IDsminket som jag älskar.

Hyn känns jättebra!
Ska bli spännande att se hur det funkar i längden!

(Och, förresten, så testade även Älskling att tvätta med olja igår, utan påpressningar! Han berättade det vid frukosten imorse!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...