söndag 5 juni 2011

Surfar runt..

.. och hittar massor av recept att prova på. Eller, ja, några har jag provat tidigare, så de får ju göras om igen, helt enkelt ;)

Här är min lista (utan inbördes ordning och jag har antagligen inte fått med originalkällan, men det är i alla fall här jag hittade dem nu ;) ):


Crepes med baconfyllning - låter jättegott!

Biskver - dessa är inte så goda som de ser ut, men vad gör väl det om man kan äta dem till frukostkaffet? ;)

Frukostvåfflor - för att jag älskar våfflor..

Chokladmousse - min räddare i nöden när jag var sugen på någonting för ett par år sedan, men jag misslyckades ett par gånger i sträck och vågade inte göra den igen. Men nu är jag modigare! Tror jag.

Stuvad vitkål - spännande! Och det verkar mumsigt till köttbullar!

Len yoghurt - mm, yoghurt är gott!

Frökex - eftersom man behöver någonting att lägga osten på ibland ;)

Rostebröd - rostat bröd med smält smör och en skiva ost.. mmm... Hoppas bara att brödet är lika gott som jag tror att det är..

Annat lyckat bröd - eftersom jag är en brödätare..

Lyxiga äggmuffins - jag har aldrig gjort äggmuffins och detta verkar vara ett mumsigt recept att börja med? :)

Snabbglass - kanske kan passa resten av familjen med? ;)

Och sedan skulle jag vilja våga göra ostkaka. Jag har keso, grädde, ägg, sötmandel och bittermandel hemma. Bara att sätta igång, liksom. Men jag är rädd att jag ska bli besviken på smaken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...