lördag 9 juli 2011

Bra-att-veta

Här räknade jag ut, för skojs skull, hur mycket energi jag gör använder på en helt vanlig dag. Intressant att se faktiskt. För några månader sedan lade jag upp vad jag åt på viktpejl för att lätt se förhållandet protein/fett/kolhydrater. Nu när jag kollar i efterhand så ser jag att de gånger jag går ner i vikt håller jag ett snitt på 500kcal mindre in än ut. Precis som man får förslag på matkalkyl att man ska göra för att gå ner ungefär ett halvt kilo i veckan. Bara kul att få det bekräftat liksom :)

Förresten så har jag testat att lägga till lite mer protein på dagarna, och visst, det gör skillnad. Jag är inte lika hungrig stupikvarten och har (mycket) lättare för att hamna på de där 500under utan att hålla koll, bara äta tills jag blir mätt. Okej, lite mättare än jag egentligen behöver, dårå ;)

1 kommentar:

  1. Skönt för dig att det fungerar med mer protein. Det är nog för att man blir så mätt på det som man klarar av frestelserna lite bättre.
    Massormedsemesterkramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...