söndag 17 juli 2011

Regnsöndag

Usel morgon. Störttrött. Stel. Öm. Lättirriterad. Stackars min familj..

Älskling manade ut mig trots
ösregn (undrar om det var för min skull eller någon annans, haha) och jag och min underbara lilltjej promenerade handihand längs vägen och plockade en hel skååål med mumsiga hallon. Sedan pluppade vi stenar i vattnet och plockade med oss en liten bukett med vita blommor innan vi promenerade hem i regnet igen.
Jomenvisst är det så att man mår bättre av att umgås och skratta och mysa <3
Hem kom en betydligt piggare och gladare mamma :)


Jag stekte några kesoplättar (ja, flera stycken faktiskt) och åt dem varma med vispad grädde och nyplockade hallon. Mumsig frunch :)

Dem har jag klarat mig på i 5 timmar och nyss blev det en kopp kaffe i svärmors småkoppar och en skål med vispad grädde med lite riven choklad på. Är det sånt som kallas söndagsfika?

Ikväll äter vi kokt torsk med sandefjordssmörsås och lättkokt blomkål. Älskling&barn äter färskpotatis till.

Senare ikväll blir det nog att tända i kaminen och ta ett glas rött vin i brasans sken medan regnet smattrar mot fönstren.. (och kanske nåt avsnitt av sg-1, för vi är ju faktiskt strax på sista dvdn och det är många personliga lärakännaliteextra-avsnitt just nu..).

Jag hoppas att alla andra med har en härlig söndagseftermiddag och väljer att avrunda dagen med sina favoriter!



(Som en sista sak att berätta, så var jag nära på att köpa såna där flashiga toning-skor istället för mina gungbrädeskor (jag faller alltid för reklam, haha) men killen i butiken berättade ärligt att de nog inte var ett alternativ för mig egentligen. Nu läste jag detta och är glad att jag lyssnade på honom istället för att låta min JagVillHaDetDärJagSågPåReklamen-röst ta över, hihi.)

1 kommentar:

  1. När man läser om din dag så ser man att du har fått med många av "glad-saker" idag. Vattenpölar, handihand-promenader, promenader i ösregn, god mat och blommande blommor.
    Hur lycklig måste inte du vara idag och allt tack vare att din älskling tvingade ut dig :-) Hälsa honom att han måste vara en himla bra make ;-)

    Bra att köpa rätt skor. Jag har toningsskorna och visst får man lite extra träningsvärk när man gått med dem men jag tror ändå att dina är mycket bättre.
    Kramar i massor

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...