torsdag 7 juli 2011

Veckovägningen och uppdatering

75,7

Det visar minus sedan förra veckan! Det trodde jag verkligen inte!

Jag menar, jag åt glass på onsdagskvällen före förra vägningsdagen. Sedan eskalerade onyttigheterna i och med födelsedagar och kalas under helgen. Jag lyckades äta i princip en hel tårta (nåja, den var inte så stor i alla fall) och åt mängder med chokladmuffinsar som jag fick av en lillebror i födelsedagspresent. Och sedan åkte vi ner till svärföräldrarna där man bjuds på fika på kvällarna och jag åt 100gram mjölkchoklad på måndagskvällen.. På tisdagen åkte svärföräldrarna på semester och vår lilla familj tar över huset medan de är borta *muahaha*

På tisdag kväll visade vågen på 78,1.. (ja, det är nästan 2 kilo upp sedan torsdagen innan..)

Med sommarlov och semesterkänsla startade jag om med nyttigheter i tisdags (ja, efter frukosten som bestod av vitt bröd..). Jag har ätit vettigt och struntat i all fika&glass som resten av familjen ätit (det är en liten kamp varje gång, men jag har lyckats hittills!).

Igår införskaffades nya gå-skor som tillbehör till stegräknaren, hihi. Och jag går och går och går :) Här, i huset, är det större avstånd mellan rummen och jag går tydligen dubbelt så många steg som hemma i vår lägenhet, och det stämmer bra i och med att huset är typ dubbelt så stort ;)
Och med en halvtimmas promenad (2-3km) på det så kommer jag upp i ungefär 10000steg :)

1 kommentar:

  1. Grattis till minus på vågen och till gåskor och till många steg och till semester och tillgång till stort hus.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...