onsdag 3 augusti 2011

En prinsessas födelsedag

Igår fyllde min fina tjej tre år! Hon är helt inne på prinsessor och vackra saker så allt gick i rosa och hjärtan och prinsessaker.. Jag vet ju att detta är en tid som med all sannolikhet går över när som helst, så det är kul att frossa lite i det rosa tills dess :D

Vi spenderade förmiddagen på ett sånt där bushus med kusinerna och där åts det pannkakor&sylt och glass&chokladsås. Hemma här bjöds det på chokladtårta (ja, vi skulle köpt en rosa prinsesstårta, ja, men de var slut..) och rosa maränger och småkakor serverat på en rosa duk med disneyprinsessor på och rosa satinballonger och guldserpentiner hängandes i taket.

Men min matdag såg inte alls ut så :) Jag började dagen med mandelbröd som jag stod mig väldigt bra på hela dagen, undvek alla sötsaker under bushustillvaro och prinsesskalas! Till kvällsmat blev det japanskt med sashimi, entrecote med purjo, och kycklingspett med jordnötssås. Mums!

Proppmätt och nöjd såg jag några avsnitt av favoritserierna just nu på teve innan jag stupade i säng vid 23, så trött har jag inte varit på länge!
(Natten blev inte lika bra som jag hoppats, dock, med en liten kille som vaknade och var ledsen flera gånger och sedan var det upp klockan sju. Så.. jo, det blev nyss en liten förmiddagsvila idag.. *ler*)

Idag är det sådär jättevarmt här i stan. Källarvarmt kallade jag det vid frukostbordet och syftade på att det är sådär varmt så man gärna sitter i källaren under dygnets varma timmar ;)

1 kommentar:

  1. Mycket rosa är bra :-)
    Duktigt gjort att stå emot allt godis. Det är så man lyckas!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...