tisdag 11 oktober 2011

Stackars mig..

Jo..

Jag är fortfarande sjuk. Hosta, snörvel och taskigt allmäntillstånd.
Ovanpå detta är det en av de där hemska första dagarna i DenDärVeckan och jag har ont..

Inte nog med att behöva dras med nyss nämnda. Igår kväll stressade jag runt med efter-middags-städningen och bankade i lilltån i dammsugarmunstycket. Sånt som händer då och då på olika saker. Fast den här gången gick det illa. Tån sprack! Joho! Det är en spricka från nageln och ner mot golvet och en stor bit på sidan av tån ser läskig ut. Massa blod och massa svordomar (jag svär inte vanligtvis!) senare låg jag på golvet med foten högt och kände hur det pulserade. Idag ser den ännu värre ut. Och jag har råkat slå i den i kartongen i hallen idag igen. Dumma tå!

Jag har tyckt sååå synd om mig själv idag och har ätit en halv liter chokladglass och till och med en östras-smörgås med nutella. Inget nyttigt har ätits alls. Nästan inget kaffe. (Det är ju bra iofs..) Och väldigt ont om vatten. Fast några ibumetin har jag fått i mig i alla fall.

Nu kan det bara bli bättre. Jo.

1 kommentar:

  1. Ja, stackars dig. En sådan dag får man tycka synd om sig själv.
    Kryapådigkramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...