måndag 10 oktober 2011

Världen öppnar sig!

Så känns det nästan just nu! :D

Jag har gått från att vara strikt lchf (alltid under 20g kolhydrater om dagen) till det dubbla och det är en väldig skillnad i vad man kan äta och inte då!

Anledningen till att jag ökat på kolhydratsintaget är ju såklart att jag närmar mig min målvikt och vill hitta en balans i hur maten kommer att se ut i fortsättningen. Jag vill ju självklart minska lite till i vikt men det får inte gå för fort. Kroppen måste ju hinna med. Och huvudet ;)

Idag har jag (tills nu dårå) ätit NyStart-rostisar med smör&ost, varm banan med vispgrädde, stekta ägg och kabanoss-slantar, en ruta supermörk choklad och en sked mandelsmör (rekommenderar!!) och just nu sitter jag och dricker en kopp kaffe med mjölk (!).
(Som ni ser så är jag och småäter från skafferiet idag, det är den där veckan, ni vet, och då är det som om jag inte blir mätt och jag är sugen på någonting heeeela tiden! Fast än så länge så är det inga problem att skippa ballerinakexen, hihi)

Ikväll är det ännu osäkert på vad det blir för middag. Men det lutar mot ett par skivor lövbiff och ugnsbakad sötpotatis :)

1 kommentar:

  1. Det är nog en bra idé att sakta in lite nu när du nästan är i mål.
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...