lördag 26 november 2011

Jag klarade det! Med råge!

För en stund sedan kom jag hem efter ett underbart bodypumppass!
Det enda jag inte klarade med min handled var armhävningarna.



Passet var underbart på flera sätt.

  • För det första för att jag äntligen kom iväg!
  • För det andra för att jag klarade av den sociala biten (ja, ni vet, man känner sig lite bortkommen och osäker när man inte varit där på så länge, och den här gången dessutom utan träningskompis).
  • För det tredje för att jag orkade igenom hela passet!
  • För det fjärde för att jag var så där härligt darrig i benen när plockade ihop grejjerna efteråt! 
  • För det femte för att jag mådde så bra efteråt!


Och det häftigaste av allt var följande.
Eftersom jag inte varit iväg på bodypump på så länge (läs: 2 år) så var jag osäker på vilka vikter jag skulle använda mig av och sånt. Jag konsulterade min tidigare träningskompis och fick råd.
När jag såg mig om när jag kom dit så verkade det iofs som om mina vikter var rätt låga vikter (och jag vill ju inte verka svag *flinar*) så jag lade på så det skulle se ungefär likadant ut som hos de andra, med risk för att bli tvungen att plocka av lite ;) De andra kanske har kört hela terminen eller längre. Nackdelen med att hoppa in sista veckan..
Inne i salen fanns en tjej med tydliga muskler och tillochmed ådror på armarna. Och nu det häftiga:
*trumvirvel* 
JAG ANVÄNDE SAMMA VIKTER SOM HON GENOM HELA PASSET!


Betyder det att jag har en bra grundstyrka? Kanske har mitt liv med småbarn som ska bäras ändå byggt upp musklerna, bara det att de inte syns under allt fladder?
Eller så var den där tjejen bara lite krasslig. Det är ju trots allt förkylningstider..

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...