torsdag 12 januari 2012

0112


Prinsessan är hemma från förskolan idag då hon har några mystiska prickar på magen som jag hoppas inte är vattkoppor. De började som små röda prickar, blev sedan lite utbuktande, sedan lite röda runt om och nu är de bara små små prickar igen. Inget typiskt exempel på vattkoppor alltså? Well, hemma har hon varit idag i alla fall och eftersom hon inte har förskoledag igen förrän på tisdag så är det ju flera dagar att avvakta och se hur det utvecklar sig ;)

Så, lunch idag blev äggröra och varmrökt pepparmakrillfilé. När jag var liten (kanske 7-8år) så minns jag att mamma gjorde det till pappa när han skulle komma hem på lunch någon dag och någon kallade det för lyxlunch/finlunch (kommer inte ihåg exakta ordet, men känslan kommer jag ihåg). Och nu tänker jag alltid på det som just lyxlunch, hihi.

Nu sitter jag och sörplar i mig mitt svarta kaffe och ska strax surfa vidare. Innan vi var nere och hämtade sonen på skolan så var jag här och läste lite. Har inte hunnit läsa färdigt hela ännu, men det är intressant än så länge.
Och när jag inte får mer dataro (nej, man är inte bortskämd med det med alla barnen hemma, haha) så är det väl dags för veckans homeblessing :)

Ha en skön torsdagseftermiddag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...