måndag 9 januari 2012

Egen variant


Då jag ju inte har nåt vaniljprottepulver hemma så fixade jag en tagervadmanhaver-proteinlatte istället!
Fast nu blev det inte så mycket protein som jag hoppats på, bara typ 5 gram, haha, ja, jag gör nog lite annorlunda bättre nästa gång kanske nu när jag har räknat på det ;)

Jag gjorde en lchf-toddy och hade i kaffet istället: Jag värmde upp två matskedar osaltat smör tillsammans med lika mycket kokosolja, hade i två ägg och mixade det tillsammans med 2,5dL kokande vatten. Sedan i med drygt en deciliter kallt vatten. (Tydligen ska det göra att det inte separerar?) Sedan hällde jag en femtedel i varje kaffekopp och det blev gott och skummigt och fint, men inte alls så mycket protein som sagt (jag tänkte väl lite snett då jag fick för mig att jag skulle få i mig två ägg på det här viset, hehe. Så blev det ju alltså inte och det kan man ju lätt filura ut om man är lite smartare än jag var imorse, före kaffet..)

Well. Mycket svammel. Gott och mättande var det i alla fall :)
Och lille ettåringen tyckte om det med, såklart, och det är ju himlans smidigt på morgonen!

3 kommentarer:

  1. Ja ja, man tänker fel ibland :-)
    Men det blev ju i alla fall inget fel på smaken så då var det bra.

    Sv: Ja, man minns allt klart om man var höggravid :-) All träning är bra som inte slutar i tanken.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker det är imponerande att du kan tänka alls på morgonen, själv är jag så supertrött att jag knappt kommer ihåg vad jag heter ;) Ska du testa å göra samma igen fast med mer protein?

    SvaraRadera
  3. ZtorZillen: jao, om jag orkar tänka färdigt någon morgon så gör jag nog ett försök ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...