fredag 24 februari 2012

Happy salad!


För att mota bort min hunger (för värstans vad jag är hungrig de här dagarna) så blandade jag ihop en gigiantosallad (jag har redan börjat äta på den när bilden togs) med säkert en halv deciliter olivolja på (för mättnadens skull). Jag tog med mig mitt mellanmål (jo, det är verkligen mellanmål, jag har ätit både frukost och lunch och alla de där kakorna redan idag) in till vardagsrummet där de två stora kiddosarna spelar mario galaxy tillsammans.

"Vad äter du?" frågar stora killen. (Ni vet, som jag nämnde igår, han har tidigare valt bort all annan mat och bara ätit pastan på tallriken) Jag berättar att jag äter sallad och frågar om han vill smaka. Det vill han aldrig. Han brukar tycka att det är fina färger, men smaka? Nej, tack! Så döm om min förvåning när han sa ja! Så vi delade på salladen jag och han. En tugga till mig, en tugga till honom. (Så stolt, är jag, för att han äter så bra nu!) Och minifisen stod bredvid och pillade ur paprikabitarna.. Men jag tror att jag blev mätt i alla fall. Tillfälligt.

Om tre timmar kommer Älskling hem och då är det kyckling till middag! Vi hittade hel kyckling till kanonpris på närköpet sent igår kväll och ugnsstekte den (ingnuggad med rosmarin, vitlök och citron, och en citron i baken a la Jamie Oliver) vid 22tiden, haha. Så det är lätt att bara värma på om en stund. Till det blir det ugnsstekt palsternacka :)


Vad gör ni för att klara av såna här hungriga dagar? 
Äter ni tills ni storknar eller kämpar ni emot? 





2 kommentarer:

  1. Det ser onekligen väldigt gott ut så jag förstår om den kräsne unge mannen föll för det.
    Hoppas att hans eksem blir ännu bättre nu när han är så duktig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad är paleo/primal kost? Kan du inte berätta lite mer om det?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...