fredag 9 mars 2012

Frukostvariation

Igår testade jag att göra en ny frukost! :D

Jag lät ett gäng hallon och blåbär puttra ihop i en klick smör i en stekpanna.
Sedan vispade jag 4 äggvitor till ett fast skum.
Vispade sedan de 4 gulorna tillsammans med lite kanel och vaniljpulver.
Blandade äggsmetarna försiktigt och bredde ut fluffet över bären, lät stå på plattan nån minut och tjoffade sedan in hela stekpannan i ugnen (200grader) i kanske.. tio minuter.



När det var klart i ugnen vände jag allt upponer på en tallrik så att bären kom uppåt.

Protein och antioxidanter.
Härlig efterrättskänsla till frukost!

Minikillen och jag delade lika. Han såg efteråt ut som MorsLillaOlle och bordet detsamma..




Försöker ni variera era frukostar eller kör ni på samma vinnande koncept varje dag?




2 kommentarer:

  1. Jag försöker variera mig..just nu är jag dock lite insnöad på gröt...Va spännande och annorlunda det låter med din frukost, kanske skulle prova...vet dock inte om sambon skulle uppskatta bären ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar med bli insnöad på en viss sak och äter den många dagar i sträck för att sedan hoppa på en annan sak, hihi.
      Du måste ju inte bjuda sambon, du kan ju äta upp hela själv ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...