måndag 9 april 2012

Identitetsproblem

Hej alla fina! 

Jo, den här bloggen startade ju som min gå-ner-i-vikt-blogg för drygt ett år sedan. Den var ju bara för min egen skull och var väldigt opersonlig och jag rabblade bara listor över dagens mat och vikt där i början (och, nåja, det händer väl nån gång då och då nu med, hehe). Sedan fick jag helt oväntat läsare och plötsligt kände jag att det inte längre var bara för min egen skull. Så jag försökte skriva lite mer än bara frukost-lunch-middag-inlägg :)

Men nu då?
Nu "behöver" jag ju ingen gå-ner-i-vikt-blogg längre. Men jag vill ändå gärna inspirera andra som kämpar med samma, och andra, saker jag själv kämpat med (och fortfarande kämpar med).
Chokladsug, överätning av god glass, att få upp rumpan ur soffan på dagen (eller sängen på morgonen) och att försöka glädjas över det man har istället för att gå ner sig för det man inte har.

Så i min lilla blogg-identitetskris så funderar jag på hur jag kan få blogginläggen att rulla på även i fortsättningen och inspirera både er och mig.


Vad tror ni om följande förslag:

Mamma-måndag
Några rader om hur det är här på dagarna och saker man kan tänka på för att klara vardagen utan alltför mycket tjo&tjim och ansträngningar.

What-I-Ate-Wednesday
Bilder på vad jag äter en helt vanlig onsdag. Bilderna lär inte vara särskilt proffsiga och maten är nog inte alltid snyggt upplagd, haha, men jag tänker att detta kan få mig att tänka och hålla mig på banan. Jag läste lite om det här till exempel. Det vore ju ännu roligare om några av er skulle göra samma sak! Då kan man ju kolla runt på onsdag kväll eller torsdagen och se vilka godsaker (eller knasigheter) alla äter en helt vanlig onsdag :D

Fantastiska Fredagar
Lagom inför helgen kan det väl vara bra att tänka på alla bra saker runtomkring? Även här vore det ju ännu roligare om fler skriver om saker som upplevs som trevliga och fantastiska och underbara i vardagen!


På det här viset har jag verkligen anledningar att komma med inlägg några gånger i veckan *ler finurligt*
(Även om jag vill reservera mig för möjligheten/risken att jag kan göra avstamp, såklart.)


1 kommentar:

  1. Jag gillar idén. Jag har själv lite problem eftersom jag började blogga om Dukan och nu äter lite annorlunda.
    Vi förändras väl alla över tiden och tänk om vi inte kunde fortsätta bara för att vi tänker nytt, nått ett mål eller bara förändrats.
    Jag ska försöka hoppa på onsdagarna.
    Lycka till med fortsättningen av bloggandet.
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...