onsdag 25 april 2012

Poff?


Nejrå, mamma, oroa dig inte. Det är inga fler barn på gång. Pust ;) Jag har bara har druckit filmjölk..

Det är konstigt egentligen.
Jag har inga problem med mjölk i kaffet, gräddsås eller ens vispad grädde. Men filmjölk gör att min mage svullnar upp och gör oooont. Bilden är tagen ungefär en timma efter ett stort glas filmjölk. Det var så gott och jag trodde att min mage skulle klara sig. Men, där ser man.. Ingen mumsig hallonfil för mig mer..

(Detta får ju mig att fundera över vad det är som gör att filmjölksintaget ger ett sånt här resultat när inte övriga mejeriprodukter gör det.. Hmm.. Är det nåt med mjölksockret? "Mjölkmage"? Fast då borde jag väl reagera på mjölk i kaffet med? Eller är det nåt med kaffe+mjölk-kombon som gör att jag klarar vanlig mjölk? En tanke skulle ju kunna vara bakteriekulturen i filmjölken, men jag klarar probiotika utan trubbel. *Hmm-ar igen..*)

6 kommentarer:

  1. Oj! Det ser inte skönt ut. Man kan ju tycka att fil borde funka bättre än mjölk men det verkar ju inte så.
    Jag har läst en del på Mark's Daily Apple nu och jag gillar verkligen vad jag läser! Tack för tipset här på sidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trodde med att det skulle funka bättre, men men.

      Kul att du trillade in på MDA! Finns en hel del matnyttigt där ;)

      Radera
  2. Ok, jag behöver alltså inte börja titta på bebiskläder igen ;-)
    Den magen ser inte skön ut. Hoppas du snart mår bättre.
    Sköt om er.

    SvaraRadera
  3. Min mage blir också alltid gravidsvullen av filmjölk, förstår inte det...precis som du säger, då borde jag ju reagera på alla mejeriprodukter..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt det där.. *nickar fundersamt*

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...