tisdag 5 juni 2012

Om att göra om, göra rätt..

Min tystnad under helgen kan förklaras. Tyvärr.

Förra veckan försökte jag förändra upplägget av makronutrienter och öka på proteinet rejält. I princip blev det enbart proteinrika livsmedel under veckan vilket även ledde till minskat intag av fett och ett något ökat intag av kolhydrater. Detta var inte min kopp te, kan jag säga. 
Det gick hyfsat bra i flera dagar. Men på torsdagen var det verkligen ren viljestyrka som inte fick mig att gå loss i godisskåpet. På fredagen blev det thaimat med risnudlar (om än med ökat protein på tallriken), på lördagen blev det en bunke PhishFood, på söndagen blev det en kvarts almondytårta med vaniljglass till.. ja, ni ser ju att det ställde till det att ändra om i min redan fungerande kost. Varför gör jag så dumt? Varför ändra på ett vinnande koncept? Jo, för att jag fick för mig att det skulle få mig att bli lite mindre mjuk om magen. Hahaha. Ja.. *suckar och skakar på huvudet*  Helt fel väg ser jag nu. Men det var ju även en rätt dum tanke redan från början. Jag är ju redan störtnöjd med mig själv. Nu jämfört med för ett år sedan är en så enormt stor skillnad (-21kg *woop-woop*) och jag borde ju kunna acceptera att den där postgravidmjukmagen är en del av mig, magrutor är inte min grejj egentligen och även min man vill ju helst ha en aning mjuka kurvor kvar på mig *ler* det känns kvinnligt med lite höfter (även om min rumpa nog för alltid kommer att vara mindre än "höfterna" som väljer att bukta ut på sidorna ovanför rumpan, haha).

Nåväl.
Igår försökte jag komma upp på vagnen igen efter helgens träskvandring. Det blev aningens bättre. Men långt ifrån bra. Idag försöker jag ännu mer. Aningens bättre än igår, men ännu inte helt bra. Men det är ok hittills idag. Hyfsat. Hehe.

Såå.. jag ska försöka lägga upp några dagens de dagar som kommer närmast nu, bara för att jag själv ska få lite överblick och samtidigt en extra morot för att följa min plan som jag ju veeet är så bra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...