fredag 13 juli 2012

Personlig seger!

Just nu är jag på platsen där min riktiga viktresa startade förra året. Både på plats som i just precis här där jag tillbringar mina dagar, som i hyfsat datummässigt. För det var de där första veckorna i juli förra året som jag äntligen såg resultat på de förändringar jag gjort under våren. En ny förändring jag gjorde där i juli var att ta en powerwalk varje dag under två veckor. Varje dag. (I alla fall är det så jag minns det just nu, kanske hoppade jag nån ösregn dag, men det har jag förträngt i så fall, hehe) Den runda jag brukade ta tog ungefär 20 minuter. Jag kom in genomsvettig med bultande huvud. Ja, det var mitt i sommaren, men ändå. Heeelt slut var jag i alla fall.

Igår kväll tog jag samma runda. Fast jag powerwalkade inte. Jag sprang!! Joho! heela rundan! Fast i mina ögon idag så är den ju inte så lång egentligen. Men vaddå, DÅ var den det! Då var den en runda jag verkligen fick kämpa med! En runda jag helst ville slippa, fast inte ändå, ni vet. *ler*

Och det som gjorde pricken över i-et, grädden på blomkålsmoset, var att igår kväll, efter duschen hoppade jag inte i min stretchiga mjukistunika i storlek XL, utan i min flanellPJ i storlek XS!

Tänk så mycket som kan hända på så kort tid, egentligen.. Och tänk hur stark tankens kraft är! Jag trodde aaaldrig att jag skulle sitta här, på den här platsen, samma som då, och skriva detta idag. Underbar känsla!

Nu ska jag äta lite efterrätt (keso, pumpakärnor, massamassa jordgubbar och rostade hasselnötter <-- favoriten av alla nötter just nu) och landa i soffan framför några avsnitt TrueBlood. Precis som då. Hihi.


Vad gjorde ni för precis ett år sedan?




6 kommentarer:

  1. Du är så välförtjänt av resultatet så det går inte att beskriva! Du inspirerar så många runt dig och är ett stöd utan dess like så att sitta i xs-pyjamas och mysa är nåt jag unnar dig för alltid! (fast du kanske vill krypa ur den och dra på dig lite ostretchiga kläder emellanåt också ;))

    För ett år sedan var jag gravid och stod och såg på hur du försvann i rasande fart medan jag själv ökade i rimlig. ;)

    Puss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, sötis!
      Pussipuss!

      Radera
  2. Wow, grattis!! Ska också ut och PW så fort min hosta har gett med sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Krya på dig! Hosta är inge kul..

      Radera
  3. Ja tänk vad ett år kan göra ;-)
    Du har verkligen varit fantastiskt duktig.
    Stort grattis till XS och till lyckan att nå fram!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Majja!
      Kram tillbaka!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...