måndag 16 juli 2012

Regn och mandelsmör

Här öser regnet ner idag. Alltså. Verkligen.
Så vi kör en innedag.

Och vet ni vad jag kom på?
Att här på bortaplan finns en matberedare! Vi har ingen sån hemma och jag vet inte om vi verkligenverkligen behöver en, men ibland har jag påpekat att det vore bra att ha en. Detta brukar oftast uttryckas när jag ser alla goda recept på nötsmör, haha.

Och, nu då, när vi har en innedag, och jag kom på att en sådan maskin står på bänken här, då är det väl lika bra att sätta igång?

Först upp blir ett mandelsmör med kaffe i. Jo. Katie gjorde ett sånt för ett tag sedan och det ser bara såå gott ut! Fast allt hon gör ser ju gott ut på hennes fina bilder *ler*

Sedan ska jag testa att göra egen nutella. Det blir spännande. Fast jag måste rosta hasselnötterna till det och jag vet inte riktigt om jag orkar pilla av alla skal. Får se.

Och så kanske ett vanligt mandelsmör med. Utan krusiduller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...