fredag 3 augusti 2012

Inte bara till korv!



Idag gjorde jag äntligen nåt av spetskålen i kylskåpet. Och det blev helt underbart perfekt gott till laxbiffarna barna önskat sig till lunch! Så gott att jag tog om två gånger.. 

Godiscoleslaw

1 spetskålshuvud i tunna tunna strimlor (säkert funkar det med annan kål med)
1 gigantisk riven morot
2 finhackade salladslökar

En tredjedels-enhalv tub majonnäs
1 matsked skånsk senap
½ matsked äppelcidervinäger
Lite salt och svartpeppar

Blanda alla grönsaker i en stor skål (jag valde en sån där bautapastatallrik från ikea).
Blanda alla kladdiga saker i en annan lite mindre skål. 
Häll över kladdröran och blanda ner i den stora skålen (jag använde händerna, kladdigt som attan, men det var enklast tyckte jag..)
Klart!





Jag åt mer än halva (stora) skålen.. Hrmhrm.
(Har jag berättat att kål är "min kopp te"? *flinar*)

(Och jag inser ju att jag måste börja göra egen majonnäs, för jag råkade läsa att rapsolja inte är sk GoodFood enligt Whole30planen. Skit också.)




2 kommentarer:

  1. Hur gör man egen majonnäs då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tar ägg och vispar superkraftigt medan man tilssätter olja i en litenliten stråle. Typ. Och så lägger man till lite kryddor eller så om man vill :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...