onsdag 5 september 2012

Grötmys

Ett litet kvällsmål, pepparkaksgröt, som var alldeles lagom mysgott och fick mig att känna lite julkänsla, hihi. Receptet hittade jag här där det även finns en snyggare bild än den som jag tog i soffmörkret när jag redan ätit lite av gröten, haha. Jag valde att ha mosad banan till. Och jag skippade den extra kanelen.


Min variant på Primalistens pepparkaksgröt
1 liten skål

2 ägg
½ deciliter kokosmjölk
1½ matskedar kokosmjöl
1½ tesked pepparkakskrydda

Vispa ner äggen i en kastrull, blanda ner resten. 
Vispa ordentligt så det inte klumpar sig. 
Koka upp och låt puttra lite. 
Det blir lätt rätt tjockt, så håll koll!

Kanske lite clementindoft på det så är vi hemma ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...