söndag 9 september 2012

Härliga lata söndag

Idag har vi haft en riktigt skön dag hemma! Vi startade med tacorester till frukost. Så smidigt när det bara är att värma på och eventuellt skära lite grönsaker där det saknas! Sedan röjde jag och körde en försenad homeblessing (brukar göra det på måndagar eller onsdagar annars men hade missat det i veckan). När minikillen sov middag lagade vi lunch som åts så fort han vaknat. Lite bakning hann jag med medan Älskling ordnade upp disken från lunchen. När kakorna var klara och kaffet puttrat färdigt kröp vi upp i soffan allihopa och mumsade nybakt och tittade på Pirates of the Caribbean tillsammans. Eller, tja, efter en stund gav dottern och minikillen upp och sprang in och lekte på rummet en stund. Strax därefter behövde de hjälp med nåt och jag reste mig och missade resten av filmen. Men jag har ju sett den förut och det kändes som om far&son behövde lite egentid tillsammans så det gjorde ju inte så mycket. Efter en storstäd av barnrummet och lite bortrensning av leksaker som inte används var det läggdags och storekillen läste sin läsläxa (15minuter högläsning/dag) för sin pappa och lillasyster.

Nu verkar även minikillen somnat och jag och min underbara man ska nog laga lite vuxenmiddag. Blir antagligen blomkål&sötpotatissoppa ikväll. Känns som om det passar bra nu när det är lite mörkt och blåsigt ute och man kan tända lite ljus inne. Mys på hög nivå alltså.


Har ni haft en skön söndag ni med?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...