måndag 24 september 2012

Va? Whole60??


Tja, det är väl lika bra att erkänna. När min whole30 tog slut så blev det inte så bra längre. Choklad norpades från skåpet under dagarna trots att jag egentligen inte var sugen och (paleo-)kakor till lunch och en bunke (glutenfri) glass till middag hände. Det onda i min arm/axel kom tillbaka. Bara en tillfällighet? Jag vet inte. Men det jag vet är att min kropp mår bättre när jag lever enligt whole30konstens alla regler. Så det är väl bara att hoppa på en Whole60 då? ;) Det blev en så rund och jämn siffra fastän den är tagen ur luften. Den 61a dagen är det julsmygstart (helgen före första adventshelgen) här hemma hos oss och vi brukar bjuda in alla mina syskon med familjer (ja, det blir ett gäng, haha) och bjuda på sånt där som man egentligen bara får äta under adventstider. Andra år har det blivit pepparkakscheesecake (vääärldens godaste!), julmust och ännu mer pepparkakor. Ibland händer det att det serveras adventsdoftande middag som kyckling med glöggsås. Det är en mysig tradition :) och jag vet att det kan vara svårt att tillfredställa allas julsmaksinnen med ren whole30mat. Hm. Så därför valde jag just 60 dagar. Och det kommer att gå såå bra! *hejja mejj*


2 kommentarer:

  1. Hejja hejja!
    Jag tänkte också börja en lite längre Whole30 i dagarna. Siktar på att köra till julafton, så ungefär 12 veckor (beroende på när jag kommer igång). Ska bara bli frisk från min elaka förkylning först (det enda som går ner just nu är glass och te med honung).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för påhejjningar! :D

      Ja, fram till jul vore ju optimalt, men jag vill nog kunna ta en skål tomtegröt i adventstider eller knapra på en (glutenfri) pepparkaka. Faktiskt. Så jag väljer fram till dess, det får funka.

      Hoppas att du kryar på dig snabbt! Mot min onda hals funkade fryst banan i skivor direkt från frysen. *tipsar*

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...