söndag 18 november 2012

Frukostbröd!


Ibland på helgen så längtar jag efter en vanlig mackfrukost. Tidigare så är det alltid mandelbröd jag vispar ihop medan kaffet puttrar. Idag testade jag nåt nytt som omväxling.

Idén fick jag från Angelica, men ändrade lite efter vägen. Jag skulle tro att det funkar att byta ut smöret mot ghee om man vill ha ett bröd fritt från laktos och mjölkprotein. Men då jag ääälskar smör så använder jag mig självklart av det ;) 





Frukostbröd

En stor klick smält smör (typ en stor matsked, nästan två).
1½ matsked kokosmjöl
1 ägg
ev vallmofrön

Vispa ihop allt.
Häll upp i en liten form som tål mikro.
Strössla över lite vallmofrön eller nåt.
Mikra i 2 minuter.
Dela som en vanlig fralla.
Ät med smör och skinka och en god ost och gurka och paprika och.. vad du vill!

Bästaste paleobrödet ever! ;)




4 kommentarer:

  1. Ser gott ut. Jag har lagat liknande med just mandelmjöl och kokosolja. Snabbt och gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, egentligen är det mitt vanliga mandelbröd fast med kokosmjöl istället. Förutom att jag använde mig av en liten burk att ha smeten i när den gräddades istället för att platta ut det på en liten tallrik.

      Snabbt och gott är ju det viktigaste på morgonen ;)

      Radera
  2. Tack för länken! :-) Måste köpa hem vallmofrön!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart :)

      Imorse hade jag sesamfrön på. Jag tror det finns många olika mumsiga frön som skulle passa :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...