torsdag 27 december 2012

Snurrar och kliar och somnar

Det är många tankar som snurrar i huvudet just nu. En del handlar om så ytliga saker som att jag inte orkar ha julrött hemma längre, jag längtar tillbaka till vittvittvitt. Andra handlar om den närmaste tiden, vardagen, hur man ska pussla med hämtning och lämning och middagsrutiner. Ytterligare andra handlar om den något längre bort tiden, om ett år eller så, för jag söker och funderar över mitt drömjobb och vi längtar såå efter en skogsnära villa där vi kan spana på stjärnor på kvällarna (där vi bor nu är himlen upplyst av alla lampor och när det är mulet på kvällen reflekteras ljuset och det blir liksom jätteljust, inte alls sådär vintermysigt). Och såklart så handlar väldigt många tankar om hur man får familjen att gå runt och hur den ska må som bäst.

Idag har vi haft en GöraIngentingDag. Det behövs ibland. Men inte idag. Eller jo i förmiddags, men under seneftermiddagen och nu på kvällskvisten har jag fått en kliande känsla i kroppen om att jag behöver en förändring. Gärna nåt stort (som drömjobbet eller en högvinst på Triss eller så) men en liten funkar bra med (som frisk luft och nystädat hemma eller en god middag som jag inte behöver laga själv). Men jag antar att jag blir kvar här i soffan, framför en film, tuggandes på några kokta ägg (eftersom jag inte orkar fixa nåt annat) eller en låda toffifee (för att de rooopar på mig från köket) och kommer antagligen att somna uppkrupen under en filt innan filmen är slut.


Hur har ni det ikväll?



2 kommentarer:

  1. Jag (och sonen) håller på att återhämta oss efter en rysligt dålig dag. Hög feber, muskelvärk, lite muller i magen och fruktansvärt ont i huvudet...under ett dygn...sedan var vi på G igen.

    Hoppas att du (ni) hittar på något som stillar längtan efter förändring...även om jag tror det är ganska normalt att känna så när julen är över.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hua, skönt att ni är på bättringsvägen! :)

      Tack
      Kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...