tisdag 22 januari 2013

Den där febern

Jahopp, så var det min tur idag då. 40 graders feber och sträv hals. Tur att barnen mår bättre i alla fall. Synd att de är så himlans mycket piggare bara och inte vill ligga på soffan med mig hela dagen.. *flinar*

Jag längtar efter kallkall krämig gräddglass att domna halsen med. Och en bra mysfilm att slöslumra till.. *drömmer mig bort* Ingetdera är aktuellt just nu. Jag har vid förra halsontet testat hallonkokosglassen men den funkade inte riktigt. Jag har även testat bananglass, men den var inte heller precis det som behövdes, även om den är supergod! Hm, kanske dags att ge sig på en sån där riktigt krämig vaniljglass på kokosmjölk? För det är ju nåt slags vaniljigt godisaktigt jag vill ha. Typ som den här, den vore säkert dundergod! Förutom att det är lönnsirap i den då, det krockar ju med min whole30. Men den här då? Förutom att det inte är vaniljglass då..






8 kommentarer:

  1. Usch inte kul !! Glass känns skönt för halsen.
    Jag gjorde en god "glass" i lördags med hallon, avocado & banan! Riktigt krämig och god. Ligger på min blogg nu .. :)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja glass är en höjdare! Din låter god :) Men jag behövde nåt utan frukt, då det river i halsen (lite känslig, hehe).

      Radera
  2. Aj då! Inte kul!
    Krya på dig!
    Stärkande och friska kramar sänder jag dig! :)
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Du har säkert hittat något bra alternativ till glass.

    Massormedkryapådigkram

    SvaraRadera
  4. Förstår dig!
    Det är för jävligt att vara sjuk när man går på whole30 :(
    VIlle bara tipsa om att Netto just nu har erbjudande på en sådan där slow cooker för 199kr, om den är bra har jag ingen aning om. Ibland har dom guldkorn :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...