lördag 5 januari 2013

Gröt!

I höstas testade jag för första gången att göra såna där "paleogrötar". Jag testade denna. Och denna. Men min favorit har ändå blivit en variant som SaraTilling kallar Goda Gröten och här kommer min variant!


ealinas favoritpaleogröt aka GodaGröten

3-4 ägg
knappt ½ mosad banan
1-2 matskedar mandelmjöl (eller 1 matsked kokosmjöl)
2 kryddmått vaniljpulver
kanel

Toppingförslag: kanel, rostade hasselnötter, torkade tranbär
Toppingförslag2: kanel, stor klick smör, hackade nötter
Toppingförslag3: kanel, skivad banan
(Hm, ja, jag tycker att kanel är jättegott till, haha)
Toppingförslag4: hallon, kokos 

Vispa ihop allt i en kastrull. 
Värm upp långsamt och håll stenkoll så att det inte bränner i botten (=blörk).
Servera i skål med valfri topping.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...