lördag 12 januari 2013

Lördag!

Idag är det lördag, vilket betyder familjedag här hemma! :)

Vi tog en långsam frukost och fipplade runt lite utan plan under förmiddagen. Mys. 
Sedan åkte jag och lilltjejen och skulle inhandla lite pysselgrejjer. Tog 20minuter dit. Med bil. Men det var värt restiden, för det var vettiga priser och massamassa fina saker vi ville ha! Förutom att jag inte hade med mig plånboken!! Jag har två jackor som jag varvar med i det här vädret och har alltid plånboken i jackfickan..  Gaah! Triiiist att bara gå runt och se allt fint.. Butikstanten kom och frågade om vi ville ha hjälp med någonting och jag förklarade att vi inte hade några pengar med oss och frågade om vi kunde ta det på faktura men det gick inte. Och de skulle ju snart stänga så vi skulle inte hinna hem och hämta plånboken heller.. Hm. Så kom hon tillbaka igen strax därefter med en klubba till dottern som sken upp när hon förstod att hon skulle få den och få äta den medan vi var i butiken ("huuur kunde hon veeeta att jag tycker om sån hääär?"). Så omtänksamt av henne, butikstanten, att försöka muntra upp min tjeja! 
Vi gick där och strosade runt lite och jag gick sedan till kassan för att tacka henne för klubban igen. Då tar hon fram en påse med en ask formad som ett hjärta och två burkar med någon speciallera och sa "ja, nu när ni ändå har åkt såhär långt för att kunna pyssla idag så vore det ju tråkigt om ni kom hem utan pyssel" och räckte över grejjerna till minigjejen! Ibland förundras man över folks generositet! När hon hörde att vi har ytterligare två barn hemma sa hon till tjejan att välja ut två askar till sina syskon med och skickade med ytterligare några burkar lera! Ytterligare förvåning från min sida. Jag visste inte hur jag skulle kunna tacka henne. Plötsligt var vår långa resa inte förgäves längre och tjejan hade massor att berätta för resten av familjen när hon kom hem :)

Och plånboken hittade jag under sätet i bilen... *skrattar*

Sedan dess har vi ätit lunch, varit ute och smakat på snön och spelat bordsspel och helt struntat i disken. Nu blir det strax lite bompa med alla busungar och föräldrar ihopknölade i soffan! Löööördag!


Vad har ni gjort idag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...