onsdag 2 januari 2013

Skyffla om

Haha, min första dag på whole30 blev inte alls så fin som jag planerat. Vaknade med halsfluss eller nåt. Är helt groggy och känner mig lite väck och var inte alls sugen på vare sig kaffe eller frukost imorse. Och då vi inte hade ett enda ägg (gasp!) hemma så blev det inte alls frukost enligt min veckoplanering. Så kan det gå när man är borta några dagar och inte orkar handla när man nyss kommit hem. Hm. Meeen, jag har trots min sjukdom och trista aptit ätit bra mat! *jejj, braiga jag*

Wellwell.
Mitt första mål blev i alla fall en himlans mumsig tonfisksallad med majonnäs och dill och purjo serverad i två avokadohalvor. Efter det så fick jag i mig en välbehövlig kopp kaffe med ;)
Kaffet gjorde att jag orkade ut på gården en stund med de två små barnen, härligt med frisk luft och himlen var nästan helt blå! :D När jag kom in var jag så trött att jag somnade som en stock. Tur att Älskling är hemma..

Nån timma senare vaknade jag till liv och försökte hitta nån lunch i vårt ekande kylskåp då ingen av oss orkade kämpa oss ner till affären före lunch heller, haha. Tur att jag aldrig har en helt tom frys i alla fall!
Andra målet blev köttfärssåsen som jag planerat in senare i veckan egentligen serverad med en stor sallad på rödkål, gurka och mango, så det blir till att skyffla om lite i veckan som kommer.

Tredje målet är ännu oplanerat. Då vi åt andra målet så sent (typ vid 16) så är det nog svårt att få i barnen en hel middag. Kanske en milkshake till dem (japp, de äter mejerier). Sedan får vi se vad vi vuxna kan hitta på till oss sen. Men Älskling har lovat att åka iväg och storhandla ikväll, så imorgon har vi nog i alla fall lite ägg till frukost ;)

Ja, och om ni undrar så är min braiga telefon med kamera trasig sedan några veckor tillbaka, därav min frånvaro på instagram och den ökade frekvensen av inlägg med enbart text härinne, hehe.

Nu ska jag gå och fixa den där milkshaken till barna!
Ha en fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...