måndag 7 januari 2013

Småsaker

Nu har det gått snart en vecka på den här whole30grejjen jue! :D
Hur går det för er?

Här går det rätt bra. Det började ju lite sådär, med ond hals och sockeravvänjningen efter jul/nyår var inte att leka med, haha. Men nu så, nu känns det som om det värsta är över. Nu är det bara lite finslipning för att skapa en bra rutin för resten av månaden.

Saker som kan putsas till:

  • Redig frukost varje dag! (ooorkar inte laga mat på morgonen)
  • Inte äta så sent på kvällen! (jisses, detta är nog det svåraste)
  • Dra ner på kaffet! (eller så är detta det svåraste)
  • Se till att verkligen lägga till den där fettkällan till VARJE måltid! (dålig på det till frukosten)
  • Inte glömma Dvitamin på förmiddagen (känns dumt att stoppa i kroppen solsken på kvällen)


Har ni några svagheter i matrutinerna? 
Någonting som ni skulle kunna justera för att må ännu lite bättre?




2 kommentarer:

  1. Oh, kaffe skulle jag nog aldrig kunna klara av att säga nej till... ;)
    Frukost har jag svårt att få i mig alls... så jag kör med s.k. Periodisk Fasta...passar mig utmärkt att äta vid 11.30-12.00 tiden första gång på dagen...
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vissa dagar är det svårt att få i sig frukost. Även jag har testat periodisk fasta, men jag får i mig aaaalldeles för lite mat när jag äter så, även om jag tänker på att äta extra mycket i det där ätfönstret. Hm. Men någon gång då och då är det rätt smidigt att kunna hoppa frukosten och veta att man mår bra ändå *nickar*

      Jag önskar dig en fin måndagskväll med!
      Kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...