torsdag 17 januari 2013

Svullen, tung och seg

Halledunadedå, idag är inge bra.
Vaknade efter en bra natt, så det är inte för att jag sovit dåligt eller nåt.
Jag har känt mig arg och lättretlig och har inte haft nån lust alls att begränsa mig när det gäller mat och annat. Jag vill äta choklad, massor med glass och mackor med nutella. Fast jag vet att jag inte vill det egentligen. Jag vet att det är en sån tid i månaden då allt känns lite extra tungt och motsträvigt, men idag är det nästan löjligt jobbigt och trist allt. Jag funderade på att åka iväg och fika på ikea med bästaste vännen, men orkade inte ens fråga då jag kom på att själva iordninggörandet av mig själv och sedan ivägåkandet på det skulle tömma det sista av min energi. (Ja, jag veeet att den antagligen skulle fyllas på när vi väl träffas, men så blir det inte ikväll ändå.)

Om jag inte hade gått lös på nötterna i veckan (och insett att nötter triggar så) så hade jag gjort det idag. Skit också.

Vad gör ni såna här jobbiga dagar?


8 kommentarer:

  1. Inget kul alls när man mår på det viset...det är något som åldern botar ;-)

    Du kanske ska vara glad att du inte har några nötter så slipper du äta det.

    Måbättrekramarimassor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo, tur att de är slut ;)
      Tack för bästa kramarna!

      Radera
  2. Jaaa.. äter choklad ;-) Och nötsmör. Och yoghurt med hallon. Gärna allt samtidigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, härligt att höra att fler är som jag! ;D

      Radera
  3. Usch vad tråkigt! :( Hoppas det snart går över!
    Jag skulle ta och göra ägglatte! :)
    Det är kanske också bananer som kan trigga dig?
    Stora kramar till dig!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jorå, det går över! :)

      Jopp, du kan ha rätt med bananen! Åt bananlös frukostgröt imorse och ska lägga till lite extra fett istället, hoppas att det gör susen!

      Tack för stora kramarna! :D

      Radera
  4. Hade det inte varit så bloody kallt hade jag tipsat om en promenad - det brukar alltid fungera för mig (när man väl kommit ut vill säga).

    Men jag förstår dig, idag har jag haft en sådan dag där jag har gjort noll. Fick tryckande huvudvärk efter morgonpasset och det med kylan gjorde att jag kröp hem och har legat här i soffan sen halv 1. På en ledig dag....Det känns sådär alltså att spendera en hel dag inomhus under filten.
    Ett tips är när du är sötsugen - ät något protein. En skinka eller ngt för oftast är det det kroppen vill ha när den ger dig signaler av sötsug.
    Mot mensvärk och pms är färska dadlar svinbra :)

    Fick tipset när jag bodde i mellanöstern. Dom innehåller järn och sötma så det är perfekt för oss tjejer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för tips om dadlar! Ska absolut försöka styra mig in på såna nästa gång istället för chokladglass eller annat dumt!
      Protein är jag förresten väääldigt bra på att äta (för bra?), så det borde nog inte vara det just min kropp ropar efter. Tror jag? ;)

      Men du, vilken tur att det var en ledig dag ändå, så att du faktiskt kunde tillbringa dagen under en filt i alla fall ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...