torsdag 3 januari 2013

Whole30, jan2013, dag 2

Måltid 1: Bärpannkaka (4 ägg, 2dL blandade bär, 3msk smör), svart kaffe

Måltid 2: Frittata (3,5 ägg, 1,5dL köttfärssås, paprika, tomater), vatten

Måltid 3: nada

Ikväll har jag så ont i halsen att jag vill strunta i allt och bara äta glass låååångsamt. Det finns liksom inget bra glass-substitut i whole30, känns det som. Ingenting som är sådär leeent och kaaallt och gooott. Dricker iskallt vatten och funderar på om kokosmjölk mixat med frusna hallon (nästanglass?) är godkänt som måltid3 vid sjukdom ;) För nån riktig mat lär jag inte få i mig ändå.. *putar med underläppen och försöker se stackars ut*


Edit:
Måltid 3: Frittatarester (3 ägg, 1dL köttfärssås, paprika, tomater), massa rödkålssallad med gurka och mango, plommontomater, stooort glas isvatten.

Sån himlans tur att jag valde att äta ordentlig mat istället för att pajja allt på dag 2, haha. Halsen klarade sig utan rispor och jag hoppas må bättre imorgon. Om jag inte mår bättre imorgon så ska jag åtminstone tänka på hur bra jag var som valde bort chokladglassen i frysen och att jag faktiskt kan stå emot om jag vill!


Edit2:
Haha, vilken äggbaserad dag det varit, ser jag! 10,5st. Min svärmor är lite orolig för ägg och hälsan, i alla fall har hon varit det tidigare, hon hade nog fått krupp om hon visste vad jag ätit idag *flinar*

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, och det är det verkligen! :D
      Lite söndagsfrukost över det hela. Nästan som en kaka.. Mmm.. nu blir jag ju hungrig på sån igen.. haha.

      Radera
  2. Stackars dig :-(
    Hoppas du kryar på dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Men det är inte såå farligt egentligen. Jag har ingen feber eller så. Bara dumma halsen och lite hängig. Och glass-sugen. Det är nog glass-suget som är värst, hahaha.
      Kram

      Radera
  3. Läste nånstans ett recept med frusen banan, frusna hallon och kakao mixat ihop till glass. Kanske vore något för att lindra i halsen?? Krya!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jo, jag har testat bananglass, men den känns lite stixig i halsen liksom. Och tack för kryapåmiget! :D

      Radera
  4. Systern har också ont i halsen och skippar i fruktreglen och idag har jag också skippat fruktreglen (spendarde 6h på toaletten åt alla håll o kanter inatt). Och jag håller med dig!
    Idag är den dagen då jag verkligen VERKLIGEN hade velat ha en daimglass! Istället sitter man här och tvingar i sig banan efter banan och russin...Huhu inte alls lika gott.
    Ett tips är att mixa avokado med banan - det blir en härligt god kolasmak på det och så får man i sig lite nyttiga fetter samtidigt som man får den här lena moussekänslan :)

    Skrev dock fel på skinkan Brödernas finaste heter Ädelskinka flatrökt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, din stackare! Tur för mig att det bara är halsen här! Puh! Krya på dig!! Och din syster med!

      Ja, avokado&banan är gott :)

      Attans, jag som höll i den skinkan i affären idag! Jag tänkte köpt den till barnen men valde nån annan i slutänden pga kort datum. Hm. Haha.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...