tisdag 15 januari 2013

Whole30, jan2013, dag14

Måltid 1: Tonfisksallad med selleri, majonnäs och dill. Småtomater, gurka.

Måltid 2: Laxbiffar och rödbetor

Måltid 3: Vändstekt omelett med tacoköttfärs, gurka och tomater

Snacks 1: Banan på vägen hem

Snacks 2: rostade kryddade nötter

Shit, inte riktigt som jag hade tänkt idag. Det började bra med tonfisksalladen (8). Sen gick det sådär vid lunch (11), hade ingen fetkälla och bara en grönsak, hm, rödsak. Stressig och lång dag, så jag åt en banan jag kom över på vägen hem vid 16. Sedan dröjde det några timmar (läs:4) till middagen och jag hann arbeta upp en riktig hunger och fick i mig en näve nötter medan jag stekte omeletten (bara en sån sak, haha). Sedan blev det en tvdinner och på nåt underligt vis blev jag inte tillräckligt mätt på den stora omeletten (jo, jääättestor!) så jag hade svårt att stå emot nötburken efter middagen. Så nu har jag (lika bra att erkänna, tror jag) ätit 500gram nötter på fyra dagar. Som snacks! Utan brist på annan vettig mat. Jäjä. Såo kaen deit göåo. Men nu är nötterna slut, äntligen. Och jag är verkligen överproppstoppmätt just nu. Och, japp, det är dags för grönsakshandling, jaaa..

Ska bli spännande att se hur jag klarar mig imorgon. Får nog koka mig nåra ägg att ta med till eftermiddagen på jobbet, för det här snacksandet är liksom inte bra för mig märker jag..  Jo, det är en av de där två gångerna i månaden då man som kvinna svullnar upp lite men det här är löjligt *flinar och knäpper upp en  knapp i mina pyjamasbyxor, typ*

Positiva saker då för att väga upp:

  • Jag är betydligt piggare än jag räknat med idag. 
  • Jag har knappt ont alls i min rygg/arm/axel! (Detta är det största!) 
  • Jag har varit harmonisk i humöret, hunnit landa i mig själv och kunnat lyssna ordentligt på barnens tankar och idéer och även hunnit svara dem (jamen ni vet hur det kan vara när man kommer hem sent och alla ska prata i mun på varandra och alla vill det ena och det andra och man själv bara vill sätta sig ner en litenlitenliiiten stund)
  • Jag har inte varit stressad, alls. (Också rätt stort!) 
  • Och även om jag har druckit kaffe och känt innan att det vore gott, så har jag ändå inte haft det där behoovet att dricka kaffe som jag har annars.


2 kommentarer:

  1. Ja....nötterna är farliga...kan lätt överäta mig på dem...
    Vad härligt att du mår bra av den här maten! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nötter är inte att leka med ;)
      Jo, jag mår faktiskt himlans bra! Gäller att fokusera på det de där jobbiga dagarna.
      Kramkram

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...