söndag 20 januari 2013

Whole30, jan2013, dag19

Måltid 1: Samma som igår, inklusive kaffet

Måltid 2: Rester från häromdagen (lax med kiwi), massa spenat och småtomater

Måltid 3: Lövbiff, persiljesmör, wokade grönsaker (sparris, paprika, småtomater)


Idag har vi varit på hemmaplan heeela dagen. De små är ju jättefebriga och hostiga och vi andra har passat på att vila lite vi med ;) För att dämpa snacksandet på kvällen har jag lagt till betydligt mer fett (läs: smör) till måltiderna i ett par dagar. Peppar, peppar, men det verkar funka! Nåt annat jag har ändrat om är att jag har tagit bort kålväxter ett tag. Jag ääälskar kål! Vitkål, blomkål, brysselkål, brockåli! (vet inte om broccoli är kål egentligen?) Så det är lite jobbigt, men min mage svullnar upp och gör mig galen när jag ätit kål (därav blev min tjurighet häromdagen lite extra tjurig). Idag, ett och ett halvt dygn utan kål, så är min mage platt och inte öm eller arg på mig! Verkar som om jag hittat boven i dramat alltså.. *muttrar*

Nåväl, en kanonbra dag i övrigt. Vila, familjemys och inga måsten gör en söndag aaaalldeles perfekt. Och då jag har varit utan huvudvärk, annan värk, och harmonisk i humöret så är det ju en ypperlig bonus ;)


4 kommentarer:

  1. Åh nej! Säg inte att det är vitkålen som gör min mage bullrig ibland?! Det är ju bästa tillbehöret! Måste tänka på det nästa gång jag äter vitkål och se om vad som händer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag veet! Det är det som känns extra jobbigt när jag insåg vad som var boven. Vad ska jag nu äta, liksom? Vitkål är min go-to-grönsak, men även brysselkål, broccoli och jaaa, blomkål med, jämt. Skit också.

      Jag hoppas att det inte är vitkålen som får din mage att bullra! :)

      Radera
  2. Det är sant! Alla kålsorter kan man reagera mycket på om man har en känslig mage! Broccoli som är så god och nyttig är värsta döden för mig! :(
    Och varför ska man ha en sådan känslig mage! :(
    Ha en fin måndag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns så trist att inse att alla de där mumsiga sakerna ställer till trubbel. Ungefär som när jag slutade äta pasta och mackor.. Men det gick ju bra ;)

      Jag önskar dig en fin måndag med :)
      Kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...