fredag 22 mars 2013

Gjorde så god mat häromdagen..

Det där med hittepåmat är så spännande! Jag tittar vad som finns och blandar ihop massa grejjer och mer ofta än sällan så blir det fantastiskt gott resultat!

Häromdagen hade jag lövbiff hemma. Och kokosmjöl. Och grönkål. Och zucchini och paprika. Och kryddpasta.

Resultatet blev dundergott och jag skulle lätt kunna äta det flera dagar i rad!


Thaicurrygryta med biff och grönkål
1 portion

2 stoora bitar lövbiff
½ burk kokosmjölk
1 matsked grön curry pasta
1 röd paprika
Massa frusen hackad grönkål
1 zucchini

Strimla lövbiffen. (Jag brukar använda sax, haha) 
Stek i kokosolja eller smör eller nåt.
När köttet inte är rött längre, eller preciis innan dess, häll i currypasta och kokosmjölk.
Rör om ordentligt och häll i grönkålen. (Det blir rätt grönt allt nu.)
Rör om och se till att grönkålen tinas upp ordentligt. 
Tillsätt paprika i valfri hackad/strimlad variant.
Koka upp.

Under tiden skala zucchinin med potatisskalare. Gör sedan "tagliatelle-formade" strimlor av zucchinin (fortfarande med potatisskalaren) och lägg på en tallrik.

Toppa med det där andra som har kokat ihop i stekpannan.

Såååå gott!


2 kommentarer:

  1. Den här maten låter helt i min smak! Mums!
    Receptet sparas! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...