tisdag 9 april 2013

Ordning på torpet

Dag 1
F: Kokta ägg, kaffe
L: Kycklingsallad
M: Lax i ugn, rödbetor

Dag 2
F: Bärpannkaka, kaffe
L: Lax från igår
M: Pytt i panna

Dag 3
F: Omelett med paprika och majjo, kaffe
L: Tonfisksallad
M: Thaicurrygryta med biff och grönkål

Dag 4
F: Kokosägg, kaffe
L: Rökt lax, avokado
M: Tacos

Dag 5
F: Bärpannkaka, kaffe
L: Tacosallad (rester från igår)
M: Mandelpanerad strömming, blomkålsmos, lingon

Dag 6
F: Grönsaksomelett, kaffe
L: Curryäggsallad med äpple
M: Ugnsstekt lax med limesmör, blomkålsmos

Dag 7
F: Kokta ägg, kaffe
L: Tonfisksallad med ugnsstekta grönsaker
M: Åhsågott

Självklart ingår det i varje måltid en hel drös med grönsaker som just då kan hittas i kylen. Grönsallad, gurka, paprika, morötter, rödbetor, morötter och tomater finns nästan alltid här hemma. I frysen finns även alltid broccoli, blomkål, grönkål och brysselkål.

Snacks undviks in i det längsta. Även frukt (om det inte ingår i måltid som ex tonfisksalladen). Vid snacksbehov som till exempel vid försenad middag är det en näve mandel eller annan nöt som gäller. Inget sött eller annat godisaktigt.




2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för att du lägger ut en matsedel.
    Det underlättar väldigt mycket för oss "nybörjare"

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det kan ju vara smidigt för andra med. När jag väl gör en ordentlig matveckoplanering är det ju lika bra att lägga upp den väl? ;) Och så är det lätt för mig att komma åt den när jag är hemifrån, så att jag inte glömmer vad jag ska handla hem eller planera in ;)

      Kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...