fredag 26 april 2013

Vardagsnöjen



Igår satt jag och planerade nästa veckas måltider. Det är många faktorer som ska vägas in, alla ska bli mätta, det ska helst vara jättegott och det måste gå fort att laga, haha.



Om det var bara jag som skulle bli mätt skulle jag äta lax och avokado alla dagar. Det är verkligen en av de snabbaste och godaste rätterna jag vet just nu :)


Annars så tränar jag på. Vaknade och var öm och ond och när jag skulle klä på mig så var allting så krångligt och jag kände mig stel och blev rätt tjurig där på morgonkvisten. Tills jag insåg att jag ju hade tränat axlar och armar dagen innan. Haha. Det var dääärför det var jobbigt att dra tröjan över huvudet och svårt att hitta nåt som inte kändes trångt över axlarna/nacken. Hihi.



MiniKillen verkar bli inspirerad av mina träningsgrejjer som är utspridda här hemma och visade mig tidigare idag en hantel han byggt av sitt lego *flinar* "Titta mamma, titta!" 
Dottern hittade rosa hantlar i nån affär vi var i och lyckades övertala sin pappa att köpa dem till henne.
Och StoraKillen lyfter 5,5kgshantlarna varannan dag (för den andra varannandagen är ju vilodag så att musklerna kan växa).

Det är kul när man ser hur barnen påverkas av det man gör. Men oxå lite läskigt. 
Det gäller ju att verkligen göra rätt då.. 




1 kommentar:

  1. Det är jättebra att planera veckomaten! :) Det gör jag alltid! :)
    Ha en toppen lördag!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...