onsdag 5 juni 2013

Morgonkyla, vätskeförlust och yoga

Sitter och värmer mina fötter under en filt och sörplar på dagens andra kopp kaffe. Eller tredje är det faktiskt tillome. Hm. Idag har jag viktigt möte och vanligtvis brukar jag i min stressade orolighet inför mötet proppa i mig typ en cirkel hönökaka med smör och tjockt lager nutella på. (Mhm, här är det till att erkänna dumheter *gömmer mig*) Ibland är det 100 gram mörk choklad. (Inte lika illa, men ändå bra mycket mer än vad jag brukar äta på en dag, haha) Det händer även att jag äter upp en bunke b&j på 10 minuter precis när jag gjort i ordning mig och ska iväg och bara har just 10 minuter på mig och jag bara måååste äta upp den där bunken innan jag går. (Knäpp? Jag?)
Nåväl. Idag har jag alltså en sån dag och jag känner hur jag behöver stressorolighetsångestäta. Men jag villvillvill INTE göra det idag. Istället häller jag i mig kaffe. (Som om det skulle kunna få mig att bli mindre orolig i kroppen? *suckar åt mig själv*)

Förresten så har jag nu varit utan frukt&bös i två dygn. Tredje "strikta" dagen idag. Och det har gett resultat, helt klart! Magen känns plattare och gladare. (Nej, inte platt som i plattplattmedmuskeldefinition, bara mindre svullen.) Och vågen berättade imorse att jag förlorat 2,2kg i vätska. Yes!, det var alltså det som gjorde svullenhetskänslan! Så skönt att få det bekräftat att det bara var vätska ;)

Andra saker jag pysslat med är att jag har tränat tung och rätt häftigt annorlunda yoga de föregående två dagarna! Igår körde jag ett morgonpass och sedan ett kvällspass med Älskling (ja, jag veeet! Om han går med på det så är det verkligen nåt alldeles särskilt och verkligen inte vanlig yoga! Och han var lika genomsvettig som jag efter 21minuter, hihi).
Anledningen till att jag stoppat in den här yogan istället för min vanliga p90x-träning är för att jag gjort illa magmusklerna vid två tillfällen och har inte kunnat göra en enda planka utan att stöna till av en pang-ond smärta. Så jag har varit sur och arg och ilsk för att jag inte kunnat göra alla styrkepass som jag velat. Verkligen ilsk. Hehe. Och då hittade jag den häringa yogan som bygger styrka och balans och  även innehåller rehab-stuff som jag behöver. Inte ett enda hopp eller några konstiga knasigheter. Och inte heller 90minuter som p90x YogaX är, utan bara 21minuter, vilket är myyycket lättare att hinna med och orka planera in på kvällen när barna somnat ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...