lördag 27 juli 2013

Fruktost

Jag trodde att man måste äta protein av något slag till frukost för att man ska orka fram till lunch. För det är så jag lärt mig. (Visst, jag har även "lärt mig" att man kan klara sig på fett fram till lunch med, med sånt där bulletproofkaffe, men nu pratar jag om frukost som man liksom äter.)

Nu under semestern har jag ätit en betydande mängd rawfood och har testat att äta frukt till frukost. Inte ägg. Ibland har jag även ätit nötter till frukten. Men frukt alltså. Det har känts fräscht och uppfriskande på morgonen. Inte alls betungande som det kan kännas med en omelett. Och det har gått jättebra! Jag har inte haft krångel med magen, som jag var beredd på de första fruktostarna, och jag har faktiskt känt mig liksom lite piggare efter fruktosten än jag brukar efter kaffe&ägg-frukostarna jag oftast äter. Kanske är det sommaren, värmen och den blå himlen som spelat in, kanske är det friskheten i frukten som gjort det? 

Jag funderar på att fortsätta såhär ett tag. Rawfood den största delen av dagen. Och en varm paleomiddag med familjen på kvällen. 

Förresten, är det någon mer än jag som börjar längta lite till höstblåsten nu? Murriga regnskurar och sprakande brasor med NorahJones sjungande i bakgrunden medan man dricker te med raggsockar på fötterna... Det känns som om jag är färdig med sommaren nu.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...