söndag 8 september 2013

Vardag

Nu är det ju september, äntligen! Vardagen har försiktigt börjat rulla på. Inte så snabbt, utan alldeles lagom. Vi har fullt upp utan att vara stressade. Härlig känsla i familjen just nu. Kan vara för att mamman mår bra. "Är mamma glad är familjen glad" brukar vi säga och samtidigt som det känns lite hemskt att man påverkar hela familjen så, så känns det ju samtidigt ännu viktigare att ta sig tid till sig själv och sina funderingar. Sin hälsa och sitt allmänna välmående.

Jag har försökt att inte vara så fanatiskt ingrediensstrikt ett tag och det märks på övriga familjen att de tycker att det är skönt när jag inte planerar maträtter efter rena ingredienser utan efter måltid. Exempelvis så kan jag tycka att rökt lax och krämig avokado (två ingredienser) är en jättebra lunch! Fast familjen tycker att det känns lite trist. De vill hellre ha exempelvis fisksoppa (en måltid) istället. Jag kan även tycka att 2 kokta ägg och en skål kokt broccoli kan vara en bra frukost (2 ingredienser) medan familjen hellre skulle valt omelett med broccoli i (en måltid).

Jag har även försökt ta hand om mig själv på kvällarna, varvar ner ordentligt, använder mig av oil cleansing metoden och kör inpackningar i håret ofta. Jag går även och lägger mig i tid och försöker att läsa i min bok varje dag.

Jag har varit väldigt offline med. Kollar i princip bara mailen. Så jag har ingen aning om de senaste idéerna bland andra bloggare eller instavänner. Känns som om jag blivit lagom nätdetoxad, hihi, och det känns som om jag börjar hitta mig själv igen och inte vara påverkad av massa folk "där ute".


2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...