tisdag 17 januari 2012

Jag idag



Dåliga bilder kanske, men de ger ju en känsla för hur jag ser ut i alla fall *ler*

Det har inte hänt så mycket, viktmässigt, sedan september eller så. Här är en bild då jag äntligen kom i ett par jeans som jag ansåg vara mina smaljeans.
De jeansen drar jag nu över höfterna utan att knäppa upp dem, hihi.
Så kroppen formas absolut om en del även om vågen inte säger nåt spektakulärt.

Bild på hur jag såg ut i våras, finns här.

Det häftiga i historien är att jag kämpade för att gå ner i vikt under vintern 2010-2011. Det hände inte mycket. Ett par kilo försvann. Sedan några till. Sedan gick jag upp allt igen under mars-april. I april-juni kämpade jag bort några kilon igen. På min födelsedag i början av juli 2011 var jag på min maxvikt.
Men under sommaren läkte kroppen inifrån och jag började må bättre. Då, äntligen var kroppen redo för att ge en respons! Jag blev av med 15 kilo på tre månader! Och då kämpade jag inte mer än jag gjort tidigare! De sista 4-5 kilona har gnuggats bort lite långsammare under hösten 2011. Och nu känner jag mig rätt nöjd med vikten. Nu är det bara lite finputsning. (Till exempel för att få bort volangerna runt bh-banden, hihi.) Men det är inte bråttom. Jag vet att min kropp är med mig nu. Inte mot mig.

8 kommentarer:

  1. Så jädra bra jobbat!! Och du är superfin! :D

    SvaraRadera
  2. Tack, sötis! :D

    SvaraRadera
  3. Shit, vad duktig du är/har varit. Jag blir helt klart imponerad.
    Du är ursnygg och ser så slank och vältränad ut!

    Jag vet ett knep mot bh-volanger...byt bh-typ ;-(

    SvaraRadera
  4. Grattis! Du är ju smal som en vidja! :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för era snälla ord! :D

    Majja: Ja, kanske räcker det att byta bh-typ, hehe ;)

    SvaraRadera
  6. Vad kul att läsa om i höstas, du verkar ju ha hittat något som funkar för dig. Det är så coolt det där då man gör rätt och plötsligt bara brakar förändringen igång som man väntat på i åratal och det är inte lika tufft som man trott att åstadkomma, man har bara gjort fel.

    SvaraRadera
  7. Jag har delat ut awards till de bloggar som inspirerar mig och du är en av dem.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Elbe: Jovisst är det häftigt när kroppen fattar! *ler* Fast jag skulle inte påstå att jag gjorde fel tidigare, egentligen. Min kropp var nog bara inte redo, som sagt.

    Majja: Tack! Vad snäll du är! Ska genast kolla! Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...