onsdag 11 januari 2012

Matstress?

Jag försöker hitta en balans i hur jag äter nu. Jag har kämpat med vikten sedan förra julen (även om det inte gav något verkligt resultat förrän sista halvåret) och det är verkligen en livsstil att försöka gå ner i vikt. Men nu är jag ju där, i mål. Hur gör jag nu?

Jag inser att paleo/primal (ja, snarare primal, hehe) är min grej. Min mage mår toppen, mitt humör är alla tiders och jag älskar alla smaker!

Så det är väl bara att köra på? Fast med lite mer 80/20principen än jag gjort hittills. Ja, för nu är det ju mer "ok" att äta det jag blir sugen på utan att oroa mig för att jag ska hamna på en viktplatå. För jag ska ju hamna på en platå nu ;)

För att minska på stressen och alla detaljer i vad jag ska eller borde äta så slutar jag lägga upp mina total-Dagens som jag gjort till och från. Istället kommer det kanske upp en bild eller kommentar om kanske endast ett mål om dagen under januari. Nu ska jag försöka lära mig att gå på känsla och lita på att min kropp kan det här :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...