söndag 29 april 2012

Underbar (men lång) dag!

Imorse vaknade jag tidigt av en liten som inte ville somna om. Bryggde lite kaffe och kröp upp i soffan framför ett gammalt futurama-avsnitt som jag såg på tillsammans med äldste sonen (som också vaknat av den lille).

Städ och fix i köket. Städ och fix och tvättfix i badrummet. Röj och leksaksplock i vardagsrum och sovrum. Väckte Älskling med kaffe på sängen och stekte sedan en hel hög med ägg&bacon&champinjoner till frukost.

Vid lunchtid åkte jag och 7åringen till storstadens bio och såg på Piraterna i 3D. Hyfsad film. Men sällskapet var många gånger bättre! *ler*

En liten promenad i solskenet på stan med fina sonen innan vi åkte hem gjorde pricken över i-et! Såå härligt och mysigt att kunna umgås och prata lite bara jag och han.. <3

Hem, laga middag (fläskfile i mango chutney-gräddsås), borsta alla barntänder och nu är det lugnt och stilla.

Nu tänker jag krypa upp i soffan för andra gången idag. Ikväll blir det med en filt över fötterna och en chokladbit i handen. Gottgott. Och några avsnitt av Californication. Är den bra? Har bara sett ett par avsnitt så jag vet inte riktigt ännu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...