tisdag 29 januari 2013

Whole30, jan2013, dag28

Måltid 1: Omelett med paprika och majjo (klockan halv sex på morgonen, jisses!)

Måltid 2: Köttfärssås och zudlar

Snacks: ett äpple (på vägen hem från jobbet), en kvarts banan (när jag kommit hem)

Måltid 3: lövbiff, ugnsrostad sötpotatis och chilimajjosås


Den där kvarten banan var väldigt onödig egentligen. (Äpplet var en helt annan femma, för då var jag störthungrig och hade verkligen iiiinget annat alternativ tillgängligt.) Jag vet ju att det är dumt att äta frukt bara sådär. Det gör ju bara att mitt sockersug inte försvinner helt och hållet som jag ju hade planerat (plus att jag antagligen lägger på mig en aning vikt, vilket iofs inte gör nåt i mitt läge). Tanken är ju att man ska äta en riktig måltid även om det är ett mellanmål. Riktig måltid som i protein, grönsaker och en fettkälla. Hm. Jäjä, jag inser att det här inte är min bästa whole30 jag genomfört ;)

3 kommentarer:

  1. Vilket bra ord, zudlar! :)
    Chilimajosås låter gott!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Vi gör så gott vi kan även om det inte alltid blir helt rätt.

    Sv: Det är svårt att planera ibland.
    Jag vet att det inte är helt ok med frukt istället för mat men det är bättre än alternativen jag har tillgång till.
    Å andra sidan har jag inga problem med sötsug och jag står mig väldigt bra på bananen men jag ska försöka lägga till någon form av protein. Ägg fungerar tyvärr inte att äta där jag jobbar...laxbiff kanske är det bästa :-)

    Kram och tack för uppmuntran

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...